Godmorgon världen

Klockan är elva och jag har just fått en stor kopp kaffe i min hand. Sjukt så beroende jag är av de där kaffet.

Idag ska döttrarna som har höstlov in till stan (Nypan) och göra stan. Amanda som fyllde år i lördags, fick en massa pengar som hon naturligtvis måste sätta sprätt på. Kul när de där två gör saker tillsammans tycker jag. Har erbjudit mig att köra dom eftersom jag tänkte passa på att ta en fika med min bästa Malin samtidigt.

Men innan dess ska jag ringa ett sånt där "faan-va-jobbigt- jag -får- ont- i -magen- samtal." Idag ska a-kassan få sig en påringning. Fick nämligen inga pengar i fredags som jag borde ha fått. Hatar när sånt som handlar om pengar inte funkar. Ringde dom redan då men eftersom inrättningar av det här slaget hör till dom mest fantastiska när det gäller planering och service (eller inte alls) så hade man beslutat sig för att bygga om sitt datasystem just i samband med utbetalningar.  Ibland undrar man hur dom tänker. Idag när systemet väl öppnar igen lär det ju vara väntetider på telefonen så det är väl bara att ta tjuren i hornen. Usch...vill inte!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0