Att leva i nuet. Sunt eller?

Vissa bloggar måste jag läsa innan jag somnar. Varje kväll. Det är näst intill att betrakta som tvångstankar. På samma sätt vill jag skriva ett inlägg på min egen innan jag slocknar. Så även ikväll, trots att ögonen känns så tunga att hålla öppna.

Dagen blev bra. Det blev den faktiskt till slut. Fast jag höll på att bli galen innan jag trasslat ut alla trådar så kunde åka till jobbet och göra lite nytta. Är ett puckat kontroll-freak som på fullaste allvar tror att både jorden och mina barns värld går under om jag inte tänkt på allt och lite till. Jag är så medveten om det. Jag vet att jag borde släppa på kontrollen och låta saker ske utan min påverkan. Det blir bra ändå påstår man!

Ofta hör man hurtiga utlägg om hur sunt och viktigt det är att leva i nuet. Strävar själv efter att försöka göra det åtminstone ibland. Men helt ärligt. Jag är kass på det! Eller rättare sagt så här är det. I helgen levde jag i nuet nästan hela tiden. Gjorde som bekant nästan ingenting utan lät tiden bara gå. Jag levde här och nu. Visst, det var väl okej just då. Men hur lever man i nuet dagen efter att man levt i nuet, undrar jag? När jag skulle klä mig för jobb imorse fanns inga kläder strukna. Det fanns ingen mat planerad till tjejerna. Bilen var odubbad. Ingen matlåda. Jag hade ingen koll på nått! Bara för att jag levt i nuet en hel helg. Visserligen hade jag inte räknat med att jobba idag men hade jag tänkt lite igår så hade jag kunnat haft det åtminstone lite i bakhuvudet då det händer att jag blir inringd ibland. Men nejdå där gick jag i godan ro och levde i det där förbaskade nuet. Kan lugnt säga att nuet under dagens förmiddag var allt annat än sunt iallafall.

Sålde en väldans massa skor idag. Trivs så bra. Upptäckte där att fler än jag levt i nuet under helgen. Inte hade man planerat för att barnen skulle kunna vara ute och leka i snön idag iallafall. Frusna och blöta kom dom in och köpte varma, vattenavisande stövlar och kängor. Men igår levde de säkert i nuet utan en tanke på morgondagen. Så sunt!

Nu ska jag sluta vara sarkastisk och tänka på morgondagen (inte på nuet) och se till att sova ett gäng timmar för då kommer jag må bra imorgon.

En sak till bara. Jag köpte Lypsyl idag. Två stycken. (Den ena har Hanna redan tagit hand om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0