Debut och lagbrytare!

Japp! Nu har Henke Larsson gjort debut i Svenska superligan.
Matchen som sådan, var enligt mig, inget vidare i första perioden. Andra perioden såg jag inte för då var jag på Kvantum och i tredje vände Helsingborg underläge och gick upp till lika. I sudden avgjorde skåningarna och vann till slut med 7-6.
I nästan alla tv sända matcher har de sista tio minuterna varit avgörande på så vis att lag som legat under helt plötsligt spelat upp sig och tagit hem poängen. Har sagt det förr. Innebandy går fort.


Henke gjorde inte bort sig när han väl fick spela (ett par byten i andra) i tredje perioden. Fast jag blir så full i fniss när kommentatorerna går upp i falsett varje gång han rörde bollen. Det blir, för mig lite töntigt. Ge honom några matcher så kan han säkert göra ett eller annat poäng. Även om han för mig fortfarande är störst som person och naturligtvis som fotbollsspelare. Ödmjuk och mysig. Helt omöjlig att inte tycka om!
 
Nu har det hänt! Har första beviset på att någon beslutat sig för att bryta mot den heligaste av lagar. Nämligen den lag som reglerar när man får ta fram adventsljusstaken. Denna "någon" har tagit fram den och dessutom tänt den. En hel vecka för tidigt!

Bildbevis, lite svårt att se kanske men titta noga mitt i bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0