Arbetsskada-Bloggskadad

Jag antar att det finns ett fint namn för de fenomen jag nu kommer ta upp. Det jag är ute efter är just det faktum att man (jag) blir lite insnöad när det gäller vad man håller på med i livet.

Tex. När jag väntade barn så såg jag gravida överallt och barnvagnarna befolkade stadens gator i en otrolig mängd. Inför förlossningen vräkte kvällstidningarna ut artiklar om olyckor i samband med barnafödslar. När vi skulle skulle köpa bil så var hjärnan inställd på att kolla märken, modeller och färger. När jag ska göra nått så blir jag lite enkelspårig, minst sagt.

Samma fenomen har tagit över sen jag startade med bloggen. Jag ser blogguppslag överallt.

När jag startade bloggen bestämde jag mig för att ge det hela en månad. Tycker jag fortfarande att det är kul och tycker jag har nått att skriva om så fortsätter jag. Att ha en blogg som sällan uppdateras förstår jag i sanningens namn inte vitsen med. Fast det är ju lätt för mig att säga. Jag har ju tiden som kanske inte alla har. Tror jag kan säga att jag fungerar så oavsett vad det gäller. 100% eller inte alls!

När jag träffade på en idiot på Kvantums parkering idag (han flyttade inte på sig trots att han ville ha min parkeringsplats och för att han skulle kunna få den var jag ju tvungen att få plats at komma ut med min bil...grr) så tänkte jag:
"Det här kan man skriva en blogg om". I samma ögonblick tänkte jag
"Men Monika skaffa dig ett liv".

Men sen kom jag på att om jag har nått att skriva om så har jag väl ett liv!! Eller??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0