Var tonåringarna mer hjälpsamma förr?

Hur har Ni det i snödroppet? Erkänn att det är fint med snö?

Här är det full fart. Håller på att vända våningen (visst låter det flott att snacka om våningen då man menar en lgh på tre rum och kök?!) på rätt köl igen. Hur kan två små änglar som mest sitter vid varsin skärm eller över skolböckerna röra till så förbaskat? Jag begriper inte riktigt hur det går till. Jag förstår därimot att min egen mamma inte hade några sysselsättningsproblem när hon hade tre ungar hemma och en man som jobbade. Fast jag tror vi systrar var mycket ordningsamma och duktiga på att hjälpa till. Nu fnyser mamma! Jag vet. Vi bodde i hus under vår uppväxt och när mamma kom upp för trappen från källaren så såg man rätt in i mitt rum. Mamma stängde dörren till mitt rum. Undrar varför? Fast jag vet att äldsta systern var grym på att ta hand om middagsdisken. Hon gjorde det, som jag minns det, alltid. Jag tyckte hon var jobbig eftersom kraven  på oss andra två ökade i och med att hon var duktig.

Fast tvätten fick jag sköta själv. Åminstone strykningen och så allt som skulle tvättas för hand. Under en viss period på 80-talet skulle alla ha lammullströjor av olika slag. Om man ville vara riktigt trendig skulle dom va av märket Lacoste. Tröjorna kostade massor och inhandlades på Johnells. Dom skulle tvättas för hand och plantorkas. Mamma vägrade så vi tvättade och la på tork. Hela tvättstugan var fylld med tröjor som låg inbäddade i handdukar. 

Ikväll ska planeringen inför lördagens julmarknad fortsätta. Lotterierna och vinsterna ska fixas och imorgon ska vi hämta en stor grill som vi får låna. Efterlyste ju en sådan för någon vecka sen och vips så var det fixat! Tack Anette, för det!

Kör på nu så jag hinner...


Kommentarer
Postat av: Anette

Du, jag ringer dej ikväll, har försökt få tag på Janne, lämnat meddelande på hans telefon. Pappa och jag har lite annat att fixa,vi ska köra korven till Sporthallen, vi tänkte dumpa grillen på Stego, funkar det tror du?

2008-11-25 @ 14:49:46
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Monika

Javisst. självklart funkar det! Kan inte tänka mig annat.

2008-11-25 @ 15:21:12
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0