Upp till bevis....

Söndag kväll och jag har nu fått mat och automatiskt så blir jag lite gladare. Konstigt symtom det där som vi alla systrar lider av. För lite intag leder till en direkt påverkan av vårt humör. Syrrans kille brukar fråga henne:
-Är du hungrig eller arg på riktigt?!

Tänker inte fundera mer på om jag var arg eller om jag var hungrig. Nu är jag iallafall mätt och glad!

Jag har blivit så otroligt sugen på att börja renovera lite i min lägenhet. Typiskt höstfenomen. På sommaren är man ju mest ute men nu när man tillbringar allt mer tid hemma så vill jag göra om. Helst allt på en gång. När jag väl börjat planera något så blir jag så otålig.  Vill helst ha börjat igår. Detta medför ibland att saker och ting inte är så genomtänkta
från början men det blir oftast bra i slutet, om än lite mer omständigt. Målade om ett vitrinskåp en gång. När ideén dök upp hade jag inga vettiga penslar hemma och istället för att åka iväg och köpa detta så tog jag barnens målarfärgs penslar. Dom är små kan jag lova och det tog väldans lång tid men målat blev det.

Hur som helst så är jag alltså sugen på att göra om.
Det är egentligen bara en liten hake. Jag har lovat mig själv att innan jag får börja med nått nytt så MÅSTE jag slutföra en del projekt jag tidigare påbörjat. En del saker är kvar sen jag byggde om ett förråd till dressing-room och en del är lite mindre ändringar som jag påbörjat men inte slutfört. För att nu sätta lite press på mig själv kommer nu en Göra Lista presenteras här på bloggen. Innan jag gjort samtliga punkter blir det alltså inget roligt planerande av nya projekt. Förhoppningsvis kommer jag kunna presentera mina framsteg även med bildbevis. Vi får se!

Här kommer den tråkiga 

Göra Listan! 

  • Köpa ny lampa till badrumsskåpet. Montera denna.
  • Montera dimmer i Hannas rum 
  • Sätta upp Hannas skoställ på väggen.
  • Montera hennes ljuskedja på baksidan av skostället.
  • Laga en elgrunka till en lampa i garderoben. (ja mamma...jag kanske behöver en elektriker)
  • Fästa upp några meter kabel i kabelkanaler. (känner ni nån händig och lång person?)
  • Montera en dimmer i garderoben.
  • Röja balkongen inför vintern.
  • Rensa i Billy skåpet. Samt eventuellt flytta de från vardagsrum till sovrum.

Ser ju inte alls så farligt jobbigt ut. Kör igång imorgon...
Hej å hå...

Sov gott alla.

P.S. Jag gillar ljus.


Min öppna spis som jag snart ska prova att elda i igen.
Sist rök det ju in så mycket. Luktade korvgrillning i flera dagar efteråt.


Ytterligare lykta som jag skulle sålt på loppis i somras. Men av nostalgiska skäl var jag tvungen att sno med den hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0