Söndag kväll...

Hade tänkt mig en söndag ihop med två pluggande tjejer.
Så blev det inte riktigt. Eller rättare sagt så blev det inte alls!

Vi åkte istället till Torshälla och Ellfolks Arena där Onyx damer mötte Torshälla. En match tjejerna tränat hårt inför och som kändes som väldigt viktig inför fortsättningen av serien. Men jag blev lite besviken...Ja inte på Onyx men på Torshälla som jag inte alls tyckte var speciellt bra. Onyx vann med 4-1 och trots att jag alltid blir nervös mot slutet (det går så grymt fort i innebandy) så var det nog rätt lugnt och vinsten vara aldrig riktigt hotad.

Skönt med en vinst och skönt att se "mina gamla" tjejer jubla när slusignalen ljöd. Extra glad för Camillas skull idag. Hon har haft det lite motigt på sista tiden med innebandyn men har kämpat på trots skador och är en toppen tjej som alltid värnar om sitt lag. Idag fick hon spela och dessutom göra ett mål. Grattis tjejen!!

Nu är det söndag kväll. När jag var liten så var söndag kvällarna lite speciella. Man badade i regel och sen blev det smörgår och varm choklad framför tv:n. Antagligen hade vi käkat en lite sen söndagmiddag eftersom det blev mackor på kvällen. TV utbudet var också speciellt. Minns Ni som är lite äldre serien Lödder? Den gick alltid vid halv åtta i slutet av 70-talet. Den handlade om två systrar och deras respektive familjer. Tänk att vissa länder vägrade sända serien då en av systrarnas son var homosexuell. Om jag minns rätt så spelade Billy Crystal (han i Harry möter Sally) rollen.

Lite senare i mitten av 80 talet så var det extra långt sportnytt som dominerade kvällen. Klockan åtta hade radiosporten sitt helgsammandrag och sen halv nio började sportspegeln. Direkt efter anslagstavlan. Minns att min mamma inte bara en gång påstod att om jag hade haft samma koll på skolan som jag hade på all sport på den tiden så skulle jag haft femma i alla ämnen. (dåtidens motsvarighet till MVG) Men så var det inte. All sport på tv var intressant och en period sparade jag även på expressens spotbilagor. Många tidningar blev det....Galet men roligt!

Nu ska jag återuppleva gamla minnen och krypa ner i ett löddrande bad och sen se om det finns nått mysigt att se på TV.

Stort Grattis Onyx D2!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack Monika!! Kändes SÅ bra att spela igår :) Och man blir så glad när man hör din röst på läktaren! :D

2008-11-10 @ 12:34:26
URL: http://camoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0