Snökaos

God morgon. För Er som inte gnuggat sömnen ur ögonen och tittat ut än kan jag tala om att idag är det ett vitt sverige att vakna till. Det är inte så där vackert julkorts vitt med tjock stilla snö som glittrar ikapp med solen. Nej, det är kaos. Snön yr och det blåser. Jag gillar verkligen snö men bara när den väl är på plats, så att säga. Vill veta var jag har den. De här sättet den transporterar sig ner på, på tvären, gillar jag inte.

Stackars Amanda travade nyss iväg till bussen varmt påpälsad. Tycker inte om att hon ska åka buss idag, i detta kaos. Å andra sidan tänker jag inte ge mig ut med pärlan idag heller. Hon har inte fått på sig vinterskorna med broddar än så hon får lugnt avvakta bättre väder på sin parkeringsplats. (så Ni kan vara lugna mor & far) På tv säger man "stanna hemma" till alla bilister och för en gång skull tänker jag vara lydig och göra som man säger. 





Snökaoset i bilder! (stack ut näsan och tog kort och fick in fem dl snö på parketten)

Kodjo, som brukar finnas ute på stan och sända för The voice svarade på frågan:
-Är du inte ute i snön idag?
-Det kan du fet glömma. I'm black.

Det tyckte jag var kul!

He en bra dag. Om Ni måste ut. Kör försiktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0