Skön söndag med sovmorgon och middag

En härlig dag börjar gå mot sitt slut.
Käkade frukost i sängen. Bara en sån sak.

Har under eftermiddagen varit hos föräldrarna och käkat god middag och pratat massor. Skrattat en del och pratat igen.
Har också godkänt deras nya kök. (som om dom skulle rivit ner allt det nya för att jag kom och hade åsikter!!)
Ärligt. Det var sååå fint. Är så glad över att mina föräldrar trivs i sitt "nya" hem. Dom fixar och donar och har massor med renoveringsprojekt på gång hela tiden. Precis som det ska vara. Dom har fått det riktigt fint och det känns bra att dom har det bra. Även om jag fortfarande kan sakna att komma "hem" till barndomshemmet i Bergshammar.
Egoistiskt? 
Javisst är det det.
Jag behövde inte skotta snö eller klippa gräs eller göra annat tungt så det var lätt för mig att vilja att huset alltid skulle finnas. Det skulle bara stå där och allt skulle vara som vanligt när jag nån gång, väldigt sporadiskt, dök upp och ville njuta av det.

Det var en pärs när huset såldes, både för pappa och mamma och mig. Ändå så var det det bästa dom kunde göra. Dom "såg om sitt hus" i dubbel bemärkelse och sålde och flyttade när dom själva orkade och kunde bestämma vart och hur. Hoppas jag kommer vara lika smart och realistisk den dagen jag måste. Är förbaskat sentimental när det gäller vissa saker.

Tog några bilder. Mest för att Systra Mi ska kunna få se hur det blev.
Håll till godo!

Före & Efter bild på en låda.









Ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0