Onyx- Trosa Edanö 5-1

YES!!!
Ytterligare en vinst för våra Onyx tjejer i D2. Min vana trogen var jag nervös långt in i matchen.

Det kändes som om Onyx hade mycket, mycket mer av spelet än Torsa men ändå var det hafsigt och lite stressigt och med Trosa vet man aldrig. Hur som helst redde tjejerna ut det hela till publikens och lagets stora glädje.
Flera av tjejerna gjorde bra ifrån sig. Marre & Kristi gjorde många poäng tillsammans. Men det som gladde mig mest idag var ändå Amanda Ekmans backspel och att Emelie Rouhonen i period två och tre visade på riktig vilja och kämpaglöd. Kul att se! Tänk om alla kunde ha sin bästa dag samtidigt!!
Hanna slet på bra och när hon nån gång tappade bakåt så är det så skönt att se Sara Eklund som är på hugget och alltid är bra. Kul att de där både hittat varandra.

Nu är det snart dags för H1 att börja sin match borta mot Handen.
Den kommer följas vid datorn och självklart hoppas vi på nya glada poäng, även i den matchen.

Lägger nedan in en riktig favorit bild. Trots att bildens huvudperson inte spelar idag pga. skada.
Tack "Lulle" för att jag fick låna bilden.



Onyx, alltid på väg framåt.  Lycka till idag killar!

Kommentarer
Postat av: Amanda Ekman

åh vad kul att höra :) tack!

2008-11-16 @ 23:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0