Onyx-Telge 10-2 och det är sant!

Vissa dagar har man tur. Man gåromkring och sprätter med tårna och det är inte mycket som känns jobbigt eller besvärligt. Oavsett vad som än händer. Man mår bara rätt bra och njuter av att få vandra omkring på jorden och vara just den man är. Den här helgen har varit så rakt igenom. Bara mysig. Vissa stunder har tom varit ännu bättre än så.

Kommer berätta mer om helgen i kommande inlägg men just det här tillängnas Onyx damlag. En av helgens höjdpunkter utspelades nämligen i Wasahallen då Onyx spöade Telge med hela 10-2. Detta var en vinst som iallafall för mig var stor. Telge är ett bra lag och dom toppade upp med flera av sina bästa från div 1 laget vilket är helt rätt från deras sida. Men när sen detta inte hjälpte blev segern för Onyx ännu större och skönare.

Jag blir verkligen så glad för dessa tjejers skull när det går bra för dom. Glad och faktiskt lite stolt. Merparten av laget är det samma som jag var inblandad i under förra säsongen och i mitt hjärta är dom fortfarande lite "mina". Jag blir glad över att Ekman, "gamlingen" i laget, fortfarande finns där som en ung pådrivande morsa. Jag blir glad över att Sandra efter sin knäskada är tillbaka och krigar om en plats. Jag blir glad över att se Räkan som annars är den som hörs och låter mest kan känna så mycket så hon låter tårarna komma redan innan slutsignalen går. Jag blir glad över att se att de spelare som för dagen sitter på bänken verkligen är en del av laget genom sitt oavbrutna hejande. Jag blir glad över att se att de "nya" tjejerna oavsett om ursprungsklubben heter Trosa, Gnesta eller Flen kommit in i laget och verkar trivas. Jag blir rörd av att se de yngre, Ankan, Ullis och Malin kliva in och visa att dom kan och dom vill. Syskona Thorén är också dom lite "mina" från F91 tiden. Jag blir även glad över att se tränarteamet som verkar trivas tillsammans och gör ett jobb som få fattar innebörden av. All heder åt dessa båda herrar. Jag blir inte bara glad utan också väldigt lycklig över att se att Hanna, som är min på riktigt, när hon trivs och mår bra på planen.

Måtte dom nu fortsätta kriga, inte slappna av, utan komma ihåg att varje match är lika viktig som den förra!! 
Stort Grattis till Onyx damlag.  

Kommentarer
Postat av: Amanda Ekman

lyckan är total!:)

2008-12-01 @ 14:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0