Mest besökare- i kyrkan, på bilprovningen eller vid bankomaten?

Så där! Har nu samlat ett gäng vuxen poäng och kontrollbesiktat bilen. På bilprovningen var det mer folk än i kyrkan. Ja, eller det vet jag ju inte så noga egentligen. Är ingen flitig kyrkobesökare. Men kanske är det just det jag skulle behöva. Tycker det är rätt rofyllt, samtidigt som det är rätt maffig atmosfär i kyrkor. Ändå går jag inte dit. Det är nått där som känns förljuget och uppstolpat. Men, vem vet. Det kanske har ändrats sen jag besökte guds hus sist.



Innan jag åkte in till Nyköping åkte jag förbi lilla centrum  här i Oxelösund för att knappa ut lite kontanter. Vid Team sportia ligger tre bankomater på rad.



Alla tre var upptagna så jag ställde mig snällt (och svenskt) och hängde lite löst mellan två av dom för att se vilken som skulle bli ledig. Bredvid mig stod en tjej. När den ena bankomaten blev ledig så sa jag åt tjejen att hon kunde gå före. Hon hade ju väntat längre än mig. Hon tackade och blev nog glad. Nån som inte blev glad var farbrorn som ställt sig bakom mig. När nästa bankomat blev ledig så tänkte den fräcke lilla gubben helt sonika kliva förbi mig. Någonstans kom han nog ändå av sig. Tog ett steg tillbaka och blängde surt på mig. Han tyckte nog att jag sett till att han hamnade längre bak i kön än han förtjänade.
-Ja, vad jobbigt det blev för dig nu då, kvittrade jag så syrligt och glatt jag kunde.
Vilken grinig gubbe va! På väg tillbaka till bilen kom jag att tänka på att han kanske hatar sol och isiga vägar lika mycket
som jag hatar regn och rusk så det kanske var därför han var sur idag. Precis på samma sätt som jag var igår.
 
Gubben var lika frostig som parkeingen ute idag.



Hamnen i Nyköping var tom men väldigt vacker.












Dags för mat och besök i tvättstugan.
Mors!


Kommentarer
Postat av: Antons mamma

Nej, jag tror att han trodde att du tänkte att han har all tid i världen, men det har inte gammalt folk förstår du! Dom kan ju dö imorgon...

2008-11-19 @ 15:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0