Mardröm och nattliga aktiviteter

God morgon!
Gick ju till sängs så duktigt tidigt igår. Somnade i stort sätt på en gång för att vakna prick 01.10.

Hade drömt en helt sjuk dröm där en äldre bekant promt skulle flytta in hos mig och tjejerna. Med sig hade han ett gäng poliser som tydligen tyckte dom hade rätten att kräva plats åt denna man. I mitt hem. Det sjukaste av alltsammans var, vilket tog en stund för mig att i vaket tillstånd faktiskt förstå, att mannen i fråga är död och begraven sedan flera år. Jag var så irriterad över att dom våldgästade mitt hem och krävde bostad åt den här mannen så när jag vaknade var jag tvungen gå upp och försöka bli av med lite obehagliga känslor.

Smög upp och ut i köket. Samtidigt som jag plockade fram mjölk och smörgåsrån (jag vet, men det fanns inget annat att äta mitt i natten då man drömt om en ny hyresgäst som kom med poliseskort) så öppnades Hannas sovrumsdörr och ut kom äldsta dottern som inte lyckats somna in än. Stackarn. Hon är lite så efter att ha spelat match. Har svårt att koppla av tankarna. Hon ville inte alls göra mig sällskap vid köksbordet men kunde ändå inte krypa ner direkt så medans jag knaprade rån så stod hon i dörröppningen och pratade. När jag ätit klart hamnade jag på hennes sängkant och vi hann prata lite innebandy innan jag smög in till mig igen.

Jag undrar om andra familjer också har sådana där nattliga möten. Egentligen borde man väl bara säga till ungen att krypa ner och sova. Hon ska ju till skolan idag. Men jag har så svårt att nonchalera sådana där ögonblick när man får chans att prata med sina barn. Som mamma till en tonåring får man fånga de där stunderna när hon vill umgås. Det är inte alltid den tiden finns då hon alltid har massor att fixa och dona med.

När jag väl kom ner mellan lakarna igen hade jag jätte svårt att somna om. Funderar på att skippa det där med att gå till sängs tidigt. Har ju inte sovit mer i natt än jag brukar...

När jag sover så där dåligt tycker jag nästan att det är skönt när det blir morgon och jag äntligen får gå upp. Amanda har nu tagit bussen till skolan och Hanna är på väg. Från tv:n hörs Rix Morgon Zoo....och jag har fått kaffe. Radio sänds ju numera även ut på tv. Sammanfattningsvis en skapligt bra morgon alltså!

Ha en bra dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0