Lördag med summering av fredagen

Jag var som bekant på arbetsförmedlingen igår.

Ingen skugga ska falla på de stackars människorna som jobbar där. Dom har ju iallafall ett jobb! och gör säkert sitt bästa. Men reglerna som gäller numer är sjukare än sjukast. Jag lovar!!

Min handledare gick igenom min handlingsplan med mig under mötet. Jag har skrivit att jag söker jobb i sörmland och östergötland. Det är realistiskt med tanke på pendlingstid och så. Men det nya reglerna säger att man måste söka i hela landet. Om det finns några hinder/problem för detta så ska man skriva in en tidsbegränsning för hur länge man tänkt söka i bara delar av landet. Hänger Ni med? Under den tiden ska man försöka undanröja de hinder eller problem som gör att man är bunden till sin hemstad och inte vill eller kan flytta. Min handledare ville vara snäll och frågade om vi kunde tidsbegränsa fram till nyår. Men jag sa åt henne att hon lika gärna kunde skriva in att jag söker i hela landet på en gång.
Anledningen till att jag inte kan flytta till Luleå för att jobba är ju att mina barn bor här och det lär dom såvitt jag vet, göra även efter nyår.

För det första; mina barn har aldrig varit och kommer aldrig vara ett problem eller hinder för mig. Tvärtom! Och om dom nu skulle ses som problem så undrar jag hur man undanröjer dessa?! Idioter!

Tror nog att detta löser sig rätt bra eftersom jag vägrar att tro att en arbetsgivare i Luleå vill anställa mig om dom vet att jag tänker bo kvar i närheten av mina barn. Men reglerna är sjuka! Så det så!

Skulle kunna skriva mer om deras sjuka regler men den karusellen tar vi en annan dag.

Igår kväll flyttade mina älskade döttrar hem till sin pappa igen. Veckorna går fort! Börjar vänja mig lite vid att dom inte alltid finns vid min sida. Känner mig alltid lite halv utan dom men det går bättre nu än för ett år sen. Jag har det ändå bra som vet att dom åker till väldens bästa pappa Niclas. Tänk dom som måste tvinga iväg sina barn till en förälder som gör dom illa på nått sätt. Mina tjejer har det ju bra. Det är bara av rent egoistiska själ jag vill ha dom hos mig.

Igår kväll firade vi Nickes pappa Kurt som fyllt 70 år. Vi bjöd Kurt och Anni på mat på Fik@. Riktigt trevligt och gott. Mysigt att få rå om dom lite. Jag träffar dom så sällan numer och jag tycker så mycket om dom båda. Dom har alltid ställt upp och dom är barnens farmor och farfar.

Den senare delen av kvällen kollade jag lite på Idol och spöade Janne i 2 -mansvist. Tror jag vann tre gånger i rad. Minst! Sååå nöjd!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0