Läget på arbetsmarknaden?

Fick ett brev från arbetsförmedlingen igår. På nått sätt känns det som ganska typiskt för hur det är just nu.

Dom skickade ut en platsannons på ett jobb som dom tyckte jag skulle söka. Jag ska självklart söka. Söker allt som finns och lite till. Dom matchar mitt CV med olika annonser och det är väl bra även om dom inte behöver kosta på sig att skicka vanlig post när dom har min mail och jag dessutom har koll själv.

Det visade sig hur som helst vara en livsmedelsaffär som ska öppna i Norrköping och sälja matvaror främst från Kina.

Okej. Jag gillar verkligen kinamat även om det mest kina inspirerande i mittt kök stannar vid soya. Men det går ju alltid att lära sig produkterna. Sen kommer dock  det bästa:

"Det är även meriterande att kunna engelska och kinesiska."
Ursäkta!!?? Jag bara undrar var i mitt CV dom har läst att jag kan kinesiska??

Underbart! Kanske kan få en kurs? Så coolt att vara blondin och kunna kinesiska.

Kommentarer
Postat av: Marty

Tack! Jag önskar det samma. Hon är frisk nu men äter penicilin.

2008-11-14 @ 12:51:06
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast
Postat av: B-lund

Svar: Då beställer jag två åt dig också då :)

Du får också ha en skön kväll och helg!

2008-11-14 @ 17:54:52
URL: http://theresemberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0