Kvällen bättre än dagen. Alltid något!

Skönt att den här skit dagen snart är över.
Imorgon ska jag nämligen vara en glad sprudlande och jobbigt energisk person igen. Har tröttnat på att vara sur.

För Er som tidigare läst inlägget om att mina gamla vinter däck (under rubriken Kvälls Resumé) var slut vet också att jag försökte förtränga problemet. Ni vet också att jag då skrev en liten kommentar till min pappa. "Söta pappa. jag vet vad du tänker. Det ordnar sig"

Anledningen till att jag skrev så var att jag känner min pappa. Han blir orolig för sina döttrar när saker och ting inte sköts ordentligt. En sådan här sak som att man inte tänker skaffa sig bra däck på bilen, utan halka omkring med hans älskade barnbarn i ur och skur, det är inte okej för min pappa.

Blev därför inte så förvånad när min lilla pappa ringde i fredags morse och talade om att varken jag eller hans barnbarn fick åka omkring utan bra däck. Utan nu var det bara för mig att ta mig in till däckverkstaden och se till att beställa vad jag skulle ha. Pappa betalar! Han är sån min pappa och om mina barn är lite bortskämda så är nog jag det med till viss del.
Jag är inte stolt över det men jag är stolt över min far.

Innan pappa hade hunnit ringa hade Janne ringt och tröstande sagt att vi skulle kolla upp om jag inte kunde få tag på nått bättre begagnat. Sen ringde Nicke och började snacka priser på däck som han kollat upp på Mekonomen.

Va faan sitter jag och gnäller för? Jag har världens bästa människor runt omkring mig som bryr sig om mig på alla tänkbara sätt. Tack för att Ni finns!

Nu blir det iallafall så här. Däcken är beställda och kommer antagligen imorgon och då kan jag förhoppningsvis hinna få på dom i helgen. Bra va? Tror jag ska ta mig in till bilprovningen imorgon också eftersom jag nu fixat till det bildoktorn ansåg behövdes. Pärlan kommer snart vara vinterklädd och fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0