Korkad snäll blondin

Usch!
Idag har jag verkligen levt upp till begreppet "dum blondin".
Började ju dagen med att inse att min mobil lagt av. Den vägrade att godta simkortet hur jag än putsade och gnodde på det lilla kortet. "Simkort ej tillgängligt".
Jaja! Telefonen är nästan två år och längre levnadstid har väl inte de här tekniska prylarna. Senare på förmiddagen berättade jag för Janne att telefonen var död men funderade på om vi kunde testa simkortet i nån av hans gamla nokia telefoner för att se om det var kortet eller telefonen det var fel på. Smart tänkt tyckte jag!
Janne fattade inte varför jag var tvungen att ha en nokia att testa det i. Alla simkort fungerar visst i alla telefoner.
Hur skulle jag kunna veta det???
Tog iallafall upp fonen ur väskan för att lirka ut kortet.
"Du vet att det där är minneskortet va?" (det som jag trodde var simkortet alltså!)
Nä!! Eller jo!! Fast jag hade glömt bort det! Hm!

Hur som helst så tog jag nu bort det som verkligen var simkortet och gnuggade lite snällt på det och vips så fungerade telefonen igen! Japp! Sånt här ska man inte berätta om högt. Men jag bjuder Er alla på denna lilla fadäs så här på fredagskvällen. Jag är bara glad över att telefonen fungerar igen!

Kommentarer
Postat av: Anette

Ännu en "dystekniker"....

2008-11-28 @ 21:36:54
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0