Innebandy på högsta nivån

Kvällens skift avlöpte över förväntan och jag hann se nästan hela innebandymatchen. Falun-Storvreta 7-5. Återigen visar innebandyn upp sig från sin bästa sida. Det går fort och matchen är aldrig över eller avgjord förens slutsignalen går. Jag vet inte hur många matcher som sänts på tv den här hösten där avgörandet kommit precis i slutet av matcherna.
Likaså idag. Storvreta leder med 4-1. Nicke sms:ar att han är sur för strömmen gått på arnö. Han tror mig antagligen inte när jag sms:ar att Falun tagit över och plötsligt leder och vinner. Hur som helst. Jag gillar att se SSL på TV. Tycker det är grymt häftigt att få se repriser på alla läckerheter. Det får man aldrig i sporthallen!!!

Fast nog måste det vara tufft att vara domare. Ett av Faluns mål dömdes bort då man bedömde att bollen aldrig var inne. På tv reprisen kunde man dock konstatera att den var en bra bit innanför mållinjen. Okej. Det har ju hänt förr, inget konstigt med att domaren dömmer och vi framför dumburken kan se att han såg "fel". Men i det här fallet hade man dessutom en storbildsskärm som visade publiken att det borde ha varit mål. Härligt lynchstämning på läktaren i Falun.
Konstigt att detta är okej. Finns chansen för publiken att få bildbevis borde väl även domaren kunna kolla. Visst gör man så i flera andra sporter?? Hockeyn har väl så? Tror tom att tennisspelarna har rätt att be om en extra koll vid tveksamma domslut.

Nu ska jag sova en sväng. Hoppas slippa mardrömmar och att få sova lite bättre i natt.

Hörs imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0