Han gav nog upp!

Han gav nog upp, han den där som testar oskyldiga morsor på morgonen. Han insåg nog att det inte var någon idé att köra med mig idag. Tvättstugan är avklarad och jag fastnade inte i mangeln. Manglar för övrigt aldrig så det kan ha varit just därför jag klarade mig. Nu förstår jag varför jag bokade den tidiga tiden. Det var ju bara för att jag skulle va klar till lunch. Smart!

För övrigt tycker jag att det är jobbigt att vara vuxen. Vuxen och mamma. Då får man inte tänka på sig själv, på vad man själv känner och vill, utan man ska tänka på sina barns bästa alltid. Även om ens ego säger emot så måste man ändå försöka förstå vad som är bäst för just den lilla individen. Det är svåra saker det där. Pratade med barnens pappa Nicke en timme igår kväll. Tack och lov att just han är pappa till våra tjejer! Vi är iallafall två som delar på ansvaret. Tänk på alla dom som brottas med alla funderingar själva, utan att ha någon att bolla tankarna med. Jag beundrar dom som orkar.
Eller så orkar dom inte utan bara kör på och hoppas det ordnar sig.

Älskar Astrid Lindgrens syn på barnuppfostran.
"Ge barna en massa kärlek och ändå mera kärlek....så kommer folkvettet av sig själv"
(hennes dialekt och sätt att prata får ni plocka fram ur egen barndom)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0