Gråt inte över spilld mjölk!

...och gråt heller inte över utspillt kaffe.
Vissa dagar tror jag det sitter nån liten jävel någonstans. Han matar på med lite olika händelser som för att testa oss stackars människor. Speciellt gillar han att köra sina små prov på mammor som gått för tidigt ur sängen, har ont i huvudet och som korkat nog bokat tidiga tvättstugepasset.

Testet började nyss.
Tog ett par huvudvärkstabletter (en ipren och en alvedon, det bästa) ur badrumsskåpet. Sköljer ner dom med kaffet som är min ständiga följeslagare så här dags på dagen. Framför spegeln står också min älskade dotter, som just valt kläder och fixar håret inför dagen. Talar milt om att jag går ner till tvättstugan nu. Eftersom hon är på väg till bussen ger jag henne en liten kram med önskan om en bra dag. I sitt försök att krama tillbaka stöter hon till min arm och hand. Naturligtvis den som jag har/hade min kaffekopp i. Koppen far i golvet med en skräll. Vet Ni hur mycket två dl kaffe blir utspilld på golvet och hur mycket det stänker? Det vet jag. Nu. Självklart så går koppen också sönder i väldigt många bitar . Så nu har jag kaffefläckar över hela badrummet, en trasig kopp och måste sätta på nytt kaffe.

Om jag är frustrerad? Nejdå. Inte alls. Vilken underbar dag som precis börjat!!!
Ni minns väl den roliga serien?
-Foten i kläm? -Jajamänsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0