Etapp 2. av Uppdrag "Upp till bevis" & God eftermiddag!

Morgon och förmiddagen tillbringade jag och Amanda hos diabetesteamet. Ulrika och Fredrik, diabetessköterska och läkare. Vilka underbara människor. De är när man varit där man glatt betalar skatt till sjukvård!!

Amanda funderar nu på att skaffa pump och ska ta slutgiltigt beslut inom den närmaste tiden. Tror redan hon har bestämt sig...det är nog mer vilken färg den lilla dosan/pumpen ska ha som just nu, är det viktigaste. Och varför inte!?
Ska man vara tvungen att bära med sig en i storleksmässigt mobil-liknande historia varje dag framöver kan den väl åtminstone vara snygg. Hon är bra vår Amanda!

Igår blev jag klar med delprojektet "mecka bokhylla!. Det blev bra och jag slapp få den över mig. Har idag även inköpt en transformator till det numer berömda badrumsskåpet. Gick in på Claes Olssons och visade den lilla manicken för killarna där som kliade sig lite i skallen och sen plockade fram förhoppningsvis rätt grunka.

Kan nu alltså stryka ett par punkter på Göra Listan.

Göra Listan! 

  • Köpa ny lampa till badrumsskåpet. Montera denna.
  • Montera dimmer i Hannas rum 
  • Sätta upp Hannas skoställ på väggen.
  • Montera hennes ljuskedja på baksidan av skostället.
  • Laga en elgrunka till en lampa i garderoben. (ja mamma...jag kanske behöver en elektriker)
  • Fästa upp några meter kabel i kabelkanaler. (känner ni nån händig och lång person?)
  • Montera en dimmer i garderoben.
  • Röja balkongen inför vintern.
  • Rensa i Billy skåpet. Samt eventuellt flytta de från vardagsrum till sovrum
  • NY! Få fast hyllan i väggen
  • NY! Köpa transformator till badrumsskåp.




Snart kommer det ramla in ett gäng SPID07 tjejer här för våffel ätning. Ska köra in dom till Nyköping och bio efter maten.

Har tvättstugen oxå. Idag igen! Fullt upp alltså vilket passar mig utmärkt.
Imorgon är det fredag och tjejerna flyttar hit igen. På lördag är det 80-års firande av faster Linnéa på Stenbrogården. Misstänker starkt att söndagen kommer ägnas åt studier. Mina döttrars studier!

Förhoppningsvis kommer jag med min "bokanalys" under kvällen/natten.

Hej hopp....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0