Girig eller smart?

Ikväll var jag på City Gross. Den nya mataffären som öppnat här i de stora, stora köpcentrat. Handlade några små saker för 54 kronor.

I mejeriavdelningen visar det sig att dom har någon slags "drive" för Arlas nya Smör- och Rapsolja med vitlök. Som kund fick man helt enkelt ta en flaska för att prova på nyheten. Generöst.
I taket hänger en skylt som säger: Max fyra per hushåll.
Hur många jag tog? Fyra naturligtvis. Frågan är om jag inte åker förbi och plockar på mig fyra till imorgon.
Varje flaska kostar 23.95. Vilket i mina ögon är 25 kronor styck. Man ska inte knussla med ören.

Slutsats: Jag handlade för 54 kronor och fick gratis varor för 100 spänn. Vill man vara riktigt positiv (å det vill jag vara ikväll när det är lördag och allt) så kan man säga att City Gross betalde mig 100 kronor för att jag handlade hos dom ikväll.
Nu börjar vi prata lågprisvaruhus!


Smör och rapsolja med vitlök måste ju gå att använda till nästan allt?
Eller? Pannkaka med vitlökssmak?
Nja. Där går nog gränsen. Men annars.

H1 förlorade matchen mot Handen idag. Trist naturligtvis men ändå inte helt oväntat. Nån gång måste första förlusten komma och det är bättre att ta den mot ett lag som Handen även om det kan kännas onödigt också. Det är bara att ladda om inför toppmötet mot Örebro nästa helg.

H3 tog därimot 3 poäng mot Järna. Kul, speciellt för Tobbe och Kjell kriminell som jag gillar skarp som personer.

Imorgon blir det middag hos föräldrarna. Ska inspektera deras nya kök. Trevligt.
Nu ska jag krypa upp i soffan.

Påminn mig om att jag ska berätta om mina nya vinterdäck imorgon.

Sov gott alla hjältar!

P.S. Behöver ni låna Smör & rapsolja med vitlök så finns det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0