Envis på gränsen till dum i huvudet!

Nu har jag röjt balkongen. Inget onödigt tjafs kvar där utan nu kan det snöa bäst det vill.
Bar ner en del grejer i källarförrådet. Å vad förvånad jag blir varje gång jag kommer ner där. Vem är det som fyller på mitt förråd? Det var ju fullt med saker där. Bl.a en gammal tv (från 80-talet) och en dataskräm (modell; tjock och ful). Varför står dom där? Tror man att det är nån allmän avlastningsplats för skit som bara ska till tippen?

Hm! Det märkligaste är att jag tyckte jag kände igen allt som var där. Skulle alltså kunna skriva upp en körning till soptippen på Göra Listan men blir så frustrerad över att den fylls på hela tiden så jag blundar, skakar på huvudet och bestämmer att det inte är nått akut. Jag kommer ju in i förrådet iallafall.

Sen har jag börjat såga till kabelkanaler. Sågen är inte min bästa vän men det funkar. Tummstocken verkar också stämma. Så långt är det lugnt! Men sen kommer vi till dom där små bitarna man ska skarva i hörnen med. Varför lägger man olika bitar i en förpackning och tror att jag bara ska fatta vilken bit man använder var? Ja, men kolla själva!



Det är inte självklart var man ska använda vilken bit.
Jodå, säger alla som synar bilden och känner sig skitsmarta. Bra, då har jag förgyllt Er dag då!

Jag inser bara att jag är mer envis än vad man mår bra av. Om jag inte kan be nån om hjälp?
Jodå. Det är bara det att jag vill kunna själv! Kommer sluta med att jag köper ett gäng kabelklämmor. Inte lika snyggt men bra mycket enklare.

Nu måste jag äta för annars blir jag odräglig!
Infogar iallafall Göra Listan och stryker balkongen. Känns lite bra ändå.

Göra Listan! 
  • Köpa ny lampa till badrumsskåpet. Montera denna.
  • Montera dimmer i Hannas rum 
  • Sätta upp Hannas skoställ på väggen.
  • Montera hennes ljuskedja på baksidan av skostället.
  • Laga en elgrunka till en lampa i garderoben. (ja mamma...jag kanske behöver en elektriker)
  • Fästa upp några meter kabel i kabelkanaler. (känner ni nån händig och lång person?)
  • Montera en dimmer i garderoben.
  • Röja balkongen inför vintern.
  • Rensa i Billy skåpet. Samt eventuellt flytta de från vardagsrum till sovrum
  • NY! Få fast hyllan i väggen
  • NY! Köpa transformator till badrumsskåp.

Kommentarer
Postat av: B-lund

svar: Kriminologi:) En kurs bara som slutar i januari. Handlar om brottsoffer o brottslingar, fängelsen o.s.v :)

2008-11-11 @ 20:07:29
URL: http://theresemberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0