80-års middag

Ja då var även denna lördag till ända.

Ikväll har vi varit på Stenbrogården och ätit en god tre rätters middag och firat min faster Linnea som fyller 80 år på tisdag. Bild på efterrätten. Mums!


Kan erkänna att jag inte alls hade nån större lust att gå på denna middag. Fick ett mindre bryt på förmiddagen men se då tog äldsta dottern över vuxen rollen i familjen. Jag därimot blev typ tre och ett halvt år och sa mest; Jag vill inte!

Till slut tog Hanna tag i mina händer stirrade mig in i ögonen och talade om att nu gör vi det bästa av det här...
"Vi gör det tillsammans som ett lag!!!" (som ett lag??!!)
Hon var grym då hon "öppnade" sallong Kris i köket och både fixade mitt hår, la make up och valde mina kläder.
Sallong Kris öppnar endast vid krissituationer som vid skolavslutningar, (Hanna får ALLTID fixa sin lillasysters hår och får ingen tid till sitt eget) när mödrar håller på att banga ur samt vid andra naturkatastrofer.

Tack för att Du är så bäst Hanna! Älskar Dig mer än jorden är rund.....

Nu till middagen, som blev en trevlig tillställning. Förutom släkten som bor här i trakten hade mina kusiner och faster från Sundsvall kommit ner. Riktigt kul att se dom! På middagen deltog även mina både systrar och deras män, mina svågrar. Heter det så? En svåger...flera svågrar? Skumt!!

Får passa på att tacka systrarna för sina val av män. Både Bosse och Thomas står oerhört högt upp på listan över människor jag tycker om. Nu ses vi inte så ofta men jag vet att dom finns där och det känns alltid kul att träffa dom.

Sen till min absoluta favorit. Min fina Guddotter Anna. En söt, smart och rolig liten tjej som snart växt om sin mamma. 
Måste försöka åka och hälsa på dom på jullovet så jag får chansen att rå om henne lite.


Hanna visar hur mycket hon gillar 
sin kusin.

Ja just det. En sak till. H1 vann matchen idag och tog ytterligare 3 härliga poäng. Grattis killar!

Nu ska jag bara fixa till en till sak här på bloggen innan jag kryper ner i sängen.

God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0