Svenska hjältar

Är trött på galor. Trött på faddergalor, rosa bandet galor och gud vet allt. Är trött på Agneta Sjödin och andra käcka människor som vill att vi ska skänka pengar till alla behövande. Det är inte så att jag är emot grejen att vi ska hjälpa andra som har det svårt. Det är inte heller så att jag inte kan engagera mig. Det är själva tv konseptet jag är trött på. Det har blivit för mycket av den varan.

Men det finns ett undantag. Vill uppmana Er alla att se Svenska hjältar-galan ikväll. Vardagshjältar som gjort fina prestationer för andra människor. Mitt i vardagen. Det är inget att "ring och rösta nu på det här numret", inget "du kan vinna en bil" och ingen Agneta Sjödin. Det är en hyllning till vardagens hjältar och det är Mark. Under förra årets gala grät jag från start till slut.

Titta och må bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0