Sovit länge....

...men inte så länge som det kan verka med tanke på vad klockan är just nu. Missade dock "vakna till the voice". Dom fick klara sin konversation utan mig imorse. Dom har inte ringt, så jag tror att det gick bra.

Helgen har som jag tidigare skrivit varit riktigt, riktigt bra. Trots att mina barn bor hos sin pappa den här veckan. Jag har haft fullt upp och faktiskt inte änns hunnit med att blogga som jag brukar. När jag gick och la mig igår insåg jag att toapappret var slut. (men jag har servetter så det funkar!) Jag kom också på att det nog var första året i mitt liv jag inte tänt nått ljus första advent. Men det kändes konstigt nog bara lite ledsamt när jag kom på det igår innan jag la mig. Får bättra mig och med tanke på min normala ljuskonsumtion så lär jag vara ifatt och förbi de flesta innan nästa vecka. Ytterligare en sak som bevisar att det varit lite mycket under helgen är att den äppelpaj som inhandlades i fredags fortfarande ligger kvar i frysen. Skumt!

Nu till helgen. Lördagen bestod av en massa korvgrillning då vi sålde korv på Oxelösunds julmarknad. Anette kom inte dit men det gjorde 2999 styckan (japp, jag räknade) andra så det rullade på.




En riktigt snygg is ren som jag hann fota innan nån skitunge var tvungen att slå sönder den.



Eken på Oxelösunds torg ger ljus och värme till frusna invånare. Läckert!

Vi släckte grillen klockan fyra och drog in till sporthallen där vi fick beskedet att Onyx H1 förlorat i sudden. Trist naturligtvis. Bryt ihop och kom igen killar! Såg vidare
H6 vinna över Björkvik i en match som jag anser Onyx skulle ha vunnit med mycket större siffror.
Hann käka maccaroner och köttbullar och se lite isdans på burken innan jag slockande för natten.

Under söndagen röjde vi efter gårdagens aktiviteter och bestämde oss för att åka till IKEA. Alla som har det minsta intresse av heminredning borde gå igång av ett besök där. Jag älskar det! På vägen dit ramlade vi in i Södertälje och såg säsongens match då Onyx besegrade Telge.


På IKEA handlade jag massor av ljus, julgranspynt, mera ljus, och lite annat som man bara måste ha. Tre påsar blev det visst. Men jag skyller på att vi köpte ljus till halva släkten också. Janne köpte två matlådor!!! Män är absolut inte som vi tjejer.



Det blev bara en julklapp. En till Hanna!

Nu ska jag försöka packa upp mina kassar som står i hallen.
Ha en bra dag alla!







Kommentarer
Postat av: Anette

Jäklar, jag skulle nog ha varit på marknaden! Det kanske hade varit en större behållning än den innebandy-match jag såg... trots att min favvo, Loord, gjorde en av sina bästa inhopp!

2008-12-01 @ 12:44:34
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0