Så där ja...

..nu har Monika tvätttat! Ovanligt? Nä, inte alls. Påminn mig i sommar när tjejerna har träningsledigt om hur lite tvätt det blir och att jag då ska njuta av de mindre fulla tvättkorgarna.

Sen har jag faktiskt städat några skåp och lagt in hyllpapper med julmotiv. Fast det sista var inte alls sant.
Nej det räcker så bra med att knöla in allt där det ska vara. På arnö bor en dam som måste börja julpynta redan i slutet av november för annars hinner hon inte få fram allt till julafton. Det är sant. Hon har tom små virkade remsor som hon klär  kryddhyllan i köket med. Phu! Blir svettig bara jag tänker på det. Men hon är säkert lycklig med allt sitt röda pynt och då blir det ju julefrid hemma hos henne iallafall.

Visst har väl varje hem ett sånt där skåp alternativt låda där man kastar in/langar ner, allt sånt där som man inte vet var man ska göra av? Eller är det bara jag? Jag måste iallafall ha ett sånt ställe. Oftast kan jag när jag väl röjjer det där skåpet kasta det mesta som finns där men det är precis som om det måste ligga och mogna till sig innan det kan hamna i papperskorgen.

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag minns när min förra svärmor hade virkat överdrag på toasitsen, MED julmotiv.....

Vad gäller "skräpskåp" det har alla!

2008-12-16 @ 08:08:44
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0