Onsdag morgon...

Klockn är nu 08.01 och på frågan om jag är pigg är svaret förvånande nog faktiskt Ja.
Jag vet att det blev för på tok för sent igår kväll. Hanna och jag skrev på en rapport som hon ska lämna in till skolan innan jullovet. Jag har sovit för få timmar för att det i teorin ska vara sunt. Jag vet! Men det är såå värt. (tror att det är så ungdomarna skulle ha uttryckt det)
När man (jag) var ung och stark så klarade man tom. att festa kvällen innan man skulle jobba. Bara man hade skjus till jobbet. En viktig detalj! Jag var säkert helt slut men hade festen varit tillräckligt rolig så kunde man leva på det under dagen och på så vis orka göra allt man skulle ändå. Den dagen är dock förbi. Festar väldigt sällan överhuvudtaget numer. Orkar inte med dagen efter. Tycker inte det är värt det!

Kanske en konstig jämförelse men det jag menar är att har anledningen till den uteblivna sömnen varit tillräckligt viktig eller energigivande så fixar jag att ha sovit för lite. Att tillbringa några timmar och göra ett jobb med Hanna, den älskade ängeln, är verkligen något som ger mig energi. Hon är galen och duktig i en härlig kombination och jag känner mig otroligt prioriterad som får förtroendet att hjälpa henne med en tuff uppgift.

Nu har hon rusat till bussen och jag är ensam med "Vakna med the voice". Idag var Björn Gustavsson på besök. Han är söt. Jag vet att lilla dottern hade velat se honom. Förra året, runt melodifestivalen, då Björn gjorde sin stora debut för svenska folket var hon nästan lite kär. Förstår henne! Charmig kille.

Idag ska jag ju till diabetesteamet med Amanda och Nicke. Vi ska lära känna Amandas nya följeslagare; Pumpen.
Hoppas det ska bli en trevlig bekantskap.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0