NH, Forsberg och vårt älskade Onyx

Åh, vad jag önskar att få göra en intervju med Göran Forsberg just nu. Han är väl kvar i Thailand antar jag.
Är ingen NH fantast. Tycker att dom levt över sina tillgångar för länge och känner ingen större sympati på det viset.
Men jag skulle så gärna vilja veta om det var ett plötsligt infall att skicka det där sms:et eller om han gjort upp detta med övriga i styrelsen innan han åkte. För inte kan han väl likt en fjortis göra slut med en hel klubb genom ett litet fjuttigt sms?
Då är man i mitt tycke en liten lort! (förstår att han gjort mycket bra för den klubben men hur kan vara så liten och fly och lämna alla så där?)

Känner, som sagt vad, inte någon sorg över hockey krisen i stan. Lika lite som jag kände mig förkrossad över att bandyn lagts på is i Oxelösund. (Åh, så lågt) Jag kan dock förstå, att alla de som levt med sin respektive förening, känner tomhet och någon slags sorg. Det är lätt att begripa när man själv varit aktiv i en klubb under en längre tid. Timmarna man lagt ner är en sak, pengarna en annan. Men det som är det viktigaste är lojaliteten man känner. Hjärtat som klappar för något så difust som en klubb, en förening som blivit ens egen.

Jag brukar säga att Onyx är som mitt tredje barn. Jag kan själv tjata och gnälla på mina tjejer inom husets väggar. Men om någon annan säger något mindre bra om dessa, mina bästa, då förvandlas jag till en tiger som försvarar med näbbar och klor. Även om det kan ligga något i det anfallaren säger. Det är liksom oväsentligt just då. Ingen klankar på mina barn! Känner på samma sätt för Onyx. Jag kan tycka en massa om hur saker borde vara, hur det borde fungera. Men jag tar det internt med personer jag litar på. När andra gnäller går jag lätt till försvar. Onyx är vårt skötebarn.

Det är lätt att göra en jämförelse. Det engagemang och den lojaliteten jag känner för Onyx antar jag att NH's anhängare känner för sin klubb. Var Forsberg bara en handlingskraftig person som kallt gick in och styrde och som kände att nu hade han tappat kartan så nu kunde han inte göra mer. Eller hade Forsberg sitt hjärta i verksamheten? Förstår fortfarande inte hur man som ordförande kan skicka ett fisigt litet sms och meddela att man avgår?
Nää, här ligger en puck begraven!


Kommentarer
Postat av: DC

Han kicka ju spelaren Rickmo via sms så omöjligt är det inte, dumt att lyfta på luren och ringa lr ta det face to face.

2008-12-30 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0