Motivationen hittad

Nyduschad åker jag nu in till stan. Ja, jag kallar Nyköping för stan. Oxelösund i alla ära. Där finns allt jag behöver och lite till. Systembolaget är det där "lite till". Men där finns inte mina barns skolor och inte dom själva heller så här dags på dan. Dessutom är utbudet på affärer lite mindre komplett om jag säger så.

Nu ska här julhandlas och sen bär det av hem för middag. Sen ska brudarna, som är träningslediga ikväll, ut på stan. Ja, stan är fortfarande Nypan. Men jag har varit lite sträng och sagt att dom får ta bussen in och så får jag hämta dom ikväll. Detta åkande kan göra mig galen och ändå är det jag som är dum nog att erbjuda mig hit och dit. Får skylla mig själv.
Oxelösundsbarnen åker buss och cyklar överallt. Dom är vana. Dom tar sig till träningen själva. Dom har åkt in till stan med 715 i alla tider och vet inget annat. Våra barn har fått skjuts till träningen alltsedan tiden då träningen var på Herrhagsskolan. Då gick dom faktiskt dit. Oxelösundsbarnens föräldrar har inte skämt bort sina ungar. Jag är en äkta curling föräldrar som soppar så det står härliga till. Bra eller dåligt!?

Måste dock tillägga att Nyköpingsbarnen i regel har lättare att få sina föräldrar att skjusa till matcher. Där har inte Oxelösundsföräldrarna fattat att det är dags att visa sig. Att det är dags att kliva ur soffan och börja soppa! (ja jag generaliserar nu, det finns underbara undantag )

Ses sen då.

Kommentarer
Postat av: Tess

generaliseringen stämmer in hos mig i alla fall^^ 715 har man suttit på ett antal gånger:P

2008-12-09 @ 14:44:22
Postat av: Anette

Mina barn har växt upp i Oxle, jag har skjutsat dom ändå...vi curlar på...

2008-12-09 @ 14:49:17
Postat av: Curling pappan

Det är curling på Tv nu ;)

2008-12-09 @ 20:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0