Mera stök....

Har nu nästan slagit in alla julklappar. Barnen har lämnat hemmet för att ge sin pappa lite bonustid. Dom åkte dit idag och ska klä gran och äta skinka. Dom fattas mig. Som vanligt!

Kvällen innan julafton har alltid varit lite helig för oss. När allt är klart och man sitter och myser och bara finns till. Lugnet är så totalt då. Ja förutom att döttrarna då sätter igång med stora "vi vill ha julklappar redan nu" snacket. Allt för många gånger har vi gett med oss och dom har fått tjuvöppna efter att klockan blivit tolv. Dumma oss. Dom vet att tjat kan ge resultat och sparar därför inte på krutet.

I år är första gången jag inte har mina tjejer hos mig dan före dan. Det känns okej. Fast känner jag mig själv rätt så klämmer jag nog en tår imorgon kväll. Inte för att jag är ledsen egentligen utan mer av nån slags vedmod. Med det här kommer bli en bra jul. Har haft många, många bra jular. Men den här blir lite speciell. Inte minst för det är första julen sen jag var barn som jag ska vara hemma hela julafton. Jag har aldrig lidit av att åka runt till våra olika föräldrarpar. Inte alls men det ska ändå blir skönt att bara få vara hemma. Dessutom får jag ha alla dom som betyder mest för mig, omkring mig. Det kan inte bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0