Måste bara...

skriva ett kort inlägg till innan vi fortsätter diskussionen om den multiplikativa modellens vara eller icke vara.

Igår spelade Tessins killar Skol SM och vann båda matcherna. Således gick man vidare, vilket tydligen aldrig hänt förr. Jätte roligt! Men va irriterad jag blev idag när jag får höra vad en av ledarna ifrån ett av motståndarlagen sagt innan match. Han stod tydligen och gjorde sig rolig över hur bra hans eget lag var och att Nyköping kunde väl få välja sida för någon mer vinst skulle man ju inte räkna med den här dagen iallafall. Han hade minsann så många spelare som hade en plats i distriktslaget men i hans skollag platsade dom inte. Underförstått; fatta vilket lag jag ställer på plan.

Pinsamt och så skönt att få tvåla till just det laget med den ledaren.
 
Jag skulle bli glad om någon kunde säga att "så där sa han inte". Men tyvärr tror jag det stämmer.
Det är inte första gången jag hör skräckhistorier om den här mannen och hans ledarstil. Jag tvivlar inte ett dugg på hans kapacitet som tränare. Det är inte det. Han måste ju vara grymt duktig eftersom han får fortsätta att hålla på att träna och utveckla ungdomarna. Men nog borde väl en tränare /ledare  kunna vara en lite bättre förebild och visa lite mer ödmjukhet??

Kommentarer
Postat av: Lucas

Arbete kommer före klass, även i lexikon!

2008-12-17 @ 00:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0