Lucia, fast först imorgon

Nog borde det väl kunna vara lite snö idag när det firas lucia runt om i kyrkor, skolor och på dagis!

Har skjutsat in Hanna till Nicolaikyrkan så hon får sig en stund andlighet. Kanske skulle vi behöva oss en dos av det, lite till mans. Dom skulle fira lucia och hade fått välja om dom ville gå. Alternativet var engelska så valet blev nog rätt enkelt.

Själv har jag en hög med lappar liggandes vid datorn. Högen säger åt mig att ta tag i eländet. Ring och maila det som behövs. Som vanligt när det handlar om myndighetssamtal har jag absolut ingen lust. Idag ligger a-kassan illa till. Igen! De nya reglerna som infödes i april säger att nu får man som arbetslös inte jobba extra. Ska ringa och se om jag fattat rätt. Vilket jag tyvärr tror att jag gjort men jag hoppas på ett mirakel. Förlåt. Men idioti är vad det är!

Grrrr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0