Julstämning på Kvantum

Ikväll har Nicke och jag handlat de mesta av tjejernas julklappar. (och jag vet att trots att dom gnällande påstår att det inte alls är lika spännande som när dom var små så, spricker dom snart av nyfkenhet)

När jag kom hem till lilla Ockle igen stannade jag till på torget. Skulle hämta ut ett paket vilket man gör inne på Kvantum när man bor i Ockle. Kliver in genom dörrarna och möts där av ett jätte gulligt luciatåg. Inne i butiken bjuder man på kaffe och glögg, glass, pepparkakor och på små bord bjöds på andra smakupplevelser. Dessutom springer små tanter omkring och bjuder, inte bra barnen, utan alla på godis. Vilken känsla man lyckats fixa till. Jag hade kunnat gå därinne hur länge som helst och njutit av alla doffter. Det var så häftigt att se hur alla människor stannade upp. Det blev ju lite trängre i butiken av alla tillfälligt uppställda bord och ännu lite trängre av att medans man drack sitt kaffe, åt sin kaka eller glass så stod man still en stund och pratade med någon bekant. I Oxelösund känner nämligen väldigt många varandra. Det är en liten stad. Jag känner ju inte så många men jag njöt av att bara se alla andra. Jag märkte inte att någon endaste blev irriterad eller suckade. Det här konceptet borde vara en del i att försöka minska folks stress symtom runt jul. Självklart fattar även jag att Kvantum räknade med att sälja lite extra tack vare det här jippot. 
Och?? som ungarna skulle ha sagt. 
 Jag tyckte iallafall att det var så trevligt och mysigt! Tack för det Kvantum!

Kommentarer
Postat av: Anette

Lugna dej tills du bott ett par år där, jag lovar, det tar timmar att komma runt affären!

2008-12-18 @ 22:25:06
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0