Jullov!!

Nu är det julov på riktigt. Ett par veckors lugn och ro. Hur mycket lugn och ro det blir återstår väl att se. Sa just att jag skulle vilja ha ett hus.
-Jamen fatta vad vi skulle ha många ställen att röra till på då, svarade Hanna.
Ska fundera på det. Hon kan ha en poäng.

Vi har iallafall fikat tillsammans efter att tjejerna haft sina avslutningar i skolan.



Amanda kom hem med sitt livs första betyg. Strålande jobbat gumman!

Snyggaste brudarna


Nu ska jag ta ett långt bad och försöka varva ner för att sen varva upp igen. Ikväll ska det nämligen göras pepparkakshus vilket brukar sluta med att jag svär över att bitarna går sönder. Amanda och Hanna dekorerar var sin sida på huset. Hannas blir alltid finast enligt Amanda och ändå envisas hon med, som bara en tjurig lillasyster kan, att hennes sida  ska stå mest synlig. Phu! Det där med lugn och ro är nog att försköna livet lite.

Har hängt upp hjärtan i fönstret och irriterats över att dom snurrar runt hela tiden och inte alls hänger så där lugnt och stilla i sina pärlband.
-Jamen det är ju värmen från elementet mamma. Värmen stiger förstår du.
-Jo, ja okej. Fattar fast jag inte hade VG i både fysik och kemi!

Kommentarer
Postat av: Niclas

Om ni behöver en limpistol till pepparkakshuset så har jag en ;)

2008-12-19 @ 18:18:18
Postat av: Monika

Jag har en egen och den är använd nu! Limpistolen är ett mycket bra vapen när man bygger pepparkakshus.

2008-12-19 @ 22:29:02
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0