Juldagen...Dagen efter!

Juldagen är verkligen dagen efter. För många blir det utgång ikväll så för dom blir väl morgondagen "dagen efter".
Men för oss är det bara lugnt idag. Lugnt i sinnet men med en hel del "stök" här hemma. Stökigt för att hemmet fyllts på med alla nya saker som tomten hade vänligheten att komma med. Tomten är också väldigt noga med att slå in alla paket i en väldans massa embalage. Två säckar fyllda med papper och kartonger.

Vi måste ha varit väldigt snälla i år med tanke på alla presenter vi fick. Jag är verkligen dubbel när det gäller att både köpa och få nya saker. Det blir lätt hysteriskt och jag får lite panik av att drunkna i nya, och i vissa fall onödiga saker.
Men jag älskar att både ge och få paket. Att se Amanda resten av kvällen stråla över den nya mobilen med de nya högtalarna och gång på gång säga.
-Men titta så fin den är mamma. Kolla. Man kan göra så här och så här...och lyssna på ljudet! Visst är den fin?
Då blir man glad. Så länge saker och ting uppskattas då är det fakstiskt okej tom. med nya tekniska saker med nya laddare, nya kablar, nya batterier. Vet att vi kommer leta efter rätt kabel till alla grejer hundra gånger. Jag vet att frustrationen kommer vara påtaglig när barnen är hos mamma och kabeln hos pappa men  just nu är det okej.

Själv fick jag så många bra saker. Drar man det till sin spets så är väl de mesta onödigt men i den värld vi lever i så har vi en lite sjuk uppfattning om vad man behöver och inte behöver. Jag har bestämt mig för att det mina nära och kära bestämt att dom vill ge till mig behövde jag. Det känns bäst så. Fick en ny bilsterio (vilket mina barn ljublade över för då kommer min skönsång kunna dränkas av radion). Tjejerna hade inhandlat juicepressen jag önskat mig och en underbar parfym. Tack tjejer!

Fick dessutom, och det var helt galet, en skrivare med både kopiering och scanner. Har levt utan skrivare ett tag nu och nästa vant mig men åh va skönt det ska bli att kunna fixa allt sånt själv framöver. Tack Janne och Nicke!

Julafton blev en bra dag. Trots att Hanna känner sig sjuk. Trots att Amandas pump strulade lite. Trots att vi vuxna blir trötta och sega efter att ha ätit för mycket. Julafton blev bra för jag fick ha de mina omkring mig och ingen satt ensam och jag slapp må dåligt över att vara på fel ställe vid fel tidpunkt.

Det bästa var att när tjejerna summerade dagen så var dom mer än nöjda och jag hörde och såg att dom verkligen menade det. Inte bara över alla julklappar utan över hur allt blev.

Stor Kram till Er som gjorde julafton till en glad dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0