Jodå...

grannen är fäld!
Nej, jag menar naturligtvis granen. Den står nu på balkongen i väntan på att få sina nya kläder. Tror nog att jag tar in den imorgon. Problemet är bara att jag nu har en gran men jag vet inte alls var jag ska få plats med den. Låter lite som jag!

Hade tänkt att jag skulle kunna få lägga ut lite glada kort från turen i skogen. Hade ju varit grymt att fota mig själv ståendes med yxan i ena handen och granen i andra. Men det blev inte riktigt så. För det första så fick jag hjälp att fälla granen. Av Jannes snälla far som med hjälp av käpp tog sig ut i skogen för min skull. Tack och lov att han inte ramlade och bröt sig. Det hade just varit snyggt. Lagom till jul och på grund av mig. Usch. Sånt kan jag få ont i magen av. Men han ville så gärna hänga med ut. Stort tack iallafall. Jag tog några kort på skogshuggaren men kameran ville inte alls fungera så tyvärr inga bilder att lägga ut. Typiskt!

Granen var iallafall jätte stor. Jag som bara skulle ha en liten. Den här hade platsat på vilket torg som helst. Men Jannes pappa tyckte "toppen" på den här var så fin så vi fälde jätte granen och sen tog vi bara med överdelen hem.

När vi kom hem från skogen käkade vi brunch och då hade kameran lust att fungera igen. Det är väl märkligt.



En tallrik mat kan man ta hur många kort som helst på men hur ofta hugger man sig en gran?

Nu ska jag snart krypa ner i sängen.
Imorgon ska jag nämligen gå upp så där gruvligt tidigt. Bara för att sjunka ner i soffan med täcket och glo på "the voice" och läsa sporten i SN. Det kommer stå om en massa innebandy och det gillar jag som bekant!
Må bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0