Jodå, Ni har kommit rätt!

Ja, om Ni nu försöker gnugga sömnen ur ögonen och tror att Ni drömmer så kan jag tala om det gör Ni inte.
Axblock var tvungen att byta skepnad och få sig en ansiktlyftning. Rosa är okej på små barn och på vissa andra grunkor men enligt Hanna, och även mig själv, så passar Rosa inte så bra på min blogg. Nej, bloggen borde få en mer mogen stil påstod Hanna. Sagt och gjort. I natt började vi spackla, slipa och nu har vi målat om också. Tacka sjutton att man är trött idag. När färgen torkat, under jullovet ska vi försöka ordna så att vi får upp lite tavlor på väggarna också. Texten ska naturligtvis också få en annan färg. Vi får se om jag blir nöjd. Annars målar jag om igen! Vad tycker Ni? Visst blev det iallafall bättre??!!

Satt nyss i soffan och stirrade framför mig. Kände att så här trött var det evigheter sen jag var. Tyckte nog lite synd om mig. Satt där en stund och tassade efter en stund ut och hämtade muggen med de nybryggda kaffet. Plötsligt ute i köket kände jag att tröttheten nästan försvunnit. Undrar var som händer i kroppen när man fått vara vaken en stund. Vad är det som gör att man helt plötsligt ändå orkar börja tänka? Borde skicka in en fråga till "Hjärnkontoret", tänkte jag. Sen slog mig tanken. Finns det underbara lilla programet fortfarande? Eller har världen förändrats? Är det så att dagens unga ratat "Hjärnkontoret" för att istället få sina frågor besvarade av "Fråga Olle kanske"?

Kommentarer
Postat av: Anette

Det blev mer "jul" här nu ;)

2008-12-17 @ 08:25:46
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0