Jag är ingen tjuv!

Anette Du kan vara lugn. Mamma och pappa också. Jag är ingen tjuv.

Jag är så ärlig och har en sån snuskigt hög moral så det är ohälsosamt för mig själv. Läste man psykologi skulle man kunna säga att överjaget mitt är starkare än starkast och styr mitt medvetna jag så till den milda grad.

Jag ska bara låtsas att jag stjäl en gran. Jag ska snällt fråga bonden om lov först. Å jag ska betala för den också. Det är bara så att när man är så här snuskigt ärlig som jag så måste man få låtsas. Livet blir lite mer spännande då. Ja, jag är nog lite barnslig.

Jag ska iallafall få välja ut en jag vill ha och förhoppningsvis finns det några söta små granar där ute i skogen. För finns det bara stora blir det problem. Då blir det trångt i min trea.

Minns när en viss person gav sig iväg vid mörkrets inbrott tillsammans med grannen och snodde björkar inför en studentexamen. Jag satt och inväntade polisens sirener en timme efter att björkarna var i säkert förvar, innan jag kunde slappna av på riktigt. Men kul var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0