Inget kul...

men man måste rapportera även när det blir förlust.
Nej, idag rullade inte bollen Onyx väg. Nykvarn stressade våra tjejer som inte alls fick igång spelet från förra helgen. Men jag har alltid så svårt att säga om det var vi som spelade mindre bra eller om det var motståndarna som gjorde oss sämre idag. Hur som helst så vann Nykvarn med 2-1. Jag tror nog alla ville, ville så jäkla mycket och jag tror alla försökte men ändå vara det några av tjejerna som inte riktigt nådde upp till sin vanliga standard. Petra i målet gjorde sin bästa match för säsongen. (som jag har sett måste jag tillägga) Ger mitt andra plus till Räkan. Hon gav alllt i varje situation och krigade som en värsta tigermorsa för sin "familj". Att förlora är surt, trist och jäkligt irriterande!

MEN hur gärna jag vill att det ska gå bra för våra tjejer så är det bara innebandy (eller hur Lulle?) och det är bara att bryta ihop och komma igen. Du får vara tjurig ikväll DC men sen får Du rycka upp Dig. Hanna har också grämt sig och stönat, suckat men nu tror jag hon är på G igen. Jag hoppas det är "familjen" som förlorat idag och att man stöttar varandra på samma sätt som man glädjs tillsammans när man vinner.

Efter matchen har jag fixat mat till de hungriga små liven. Det blev kamel kött eller var det kanel kött??
Äsch. Jag råkade ta kanel istället för grillkrydda. Hanna suckade högt och ljudligt över att det luktade jul i hela köket. Jag hade förstört maten. Men si det smakade väldans bra. Om det berodde på kanelen eller inte låter jag vara osagt!

Ha nu en riktigt bra lördag kväll alla Ni där ute.

Kommentarer
Postat av: DC

Det börjar kännas bättre nu, Men va fan man är 28 och blir fortfarande lika sur som när man var 7år. Det är väl sån man är när man är uppfostrad till att vara vinnare (av min morbror)för föräldrar vill ju bara att man gör sitt bästa;)



Det här ska flen få fan för (fniss,fniss)

2008-12-06 @ 22:32:34
Postat av: Monika

DC: Föräldrar vill att man ska göra sitt bästa. Det är verkligen sant. Sån är nog jag som förälder. Fast sen kan ju de där "att göra sitt bästa" se lite olika ut.



Flen får nog faan för den här förlusten redan ikväll...är jag rädd ;)

2008-12-07 @ 00:51:59
URL: http://www.axblock.blogg.nu
Postat av: Anette

Jag hade rätt, analysen klar här. Synd att förlora, jag tycer tjejerna var stressade idag.

2008-12-07 @ 00:55:27
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åhh vad jag saknar "familjen"!

2008-12-07 @ 13:44:08
URL: http://kullie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0