God middag

Städar man till jul eller för att det är jul?

Städar man för att julen är på ingång och därför ska hälsas med skinande rena hem eller är julen bara en orsak som gör att de där extra snuskiga ställena i hemmet, dom som inte syns normalt, blir rengjorda? Är det det sistnämnda så är det kanske bra att många städar till jul. Själv tror jag inte det blir nått större pådrag när det gäller städningen. Städar nog som vanligt för jag är helt säker på att det kommer stökas ner som vanligt.

Ska lägga ner mer tid på julklapparna. Men det är svårt i år. Svårt och rätt sorgerligt när man inser att ens barn tycker sig ha nästan allting. Dom önskar sig pengar och kläder typ. Jag beklagade mig för Hanna i går då önskelistorna är lite korta och rätt tråkiga. Tjejernas önskelistor ska dessutom delas upp mellan mor och far-föräldrar. Fast år andra sidan är det ju bra att dom önskar sig det dom behöver i vardagen. Tror egentligen att det är jag som tycker det är tråkigt att ge bort pengar. Det var mycket roligare förr när man fick köpa ett babie cafe eller nån annan hysterisk leksak som barnen trånat efter hela december. 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0