God Jul

God julafton på Er alla där ute.

Jag önskar Er alla en riktigt, riktigt fin julafton.
På julen får man önska sig saker. Vad önskar Ni Er?

Jag önskar att alla någon liten stund i dag, mitt i alla överflöd av klappar och mat, kan känna den där speciella innerliga tacksamheten över något. Är det en julklapp? (det är okej att känna glädje, även över ett materiellt ting även om den här texten låter som hämtad ur ett evangelium) Eller är det att de äldsta finns med Er ännu en jul? Är det att Ni får fira jul med Ert nya lilla barn? Är det att Ni befinner Er på annan ort och njuter av snö i drivor? (Ja Anette, är lite avis) Är det att Ni i år får fira jul precis enligt traditionen eller att Ni haft kraften att bryta en tradition Ni länge tyckt varit mindre lyckad? (detta kan vara det svåraste som finns) Är det att Du hunnit klart med allt donande inför julen eller är det att Du faktiskt struntat i om det blir klart? Även det kan ge viss tillfredsställelse.

 Alla älskar inte att fira jul. Alla har inte möjlighet till gemenskap. Alla vill inte vara i den gemenskap som är vikt för just dom. Tänker främst på alla stackars barn som får sina jular söndersupna. Inte en jul, utan år efter år. Tänker extra mycket på alla dessa små och önskar att jag kunde göra något för att rädda dom från julen som mest måste vara en plåga och en oro.

Själv är jag tveklöst mest tacksam över mina tjejer Hanna & Amanda. Jag älskar Er mer än jorden är rund och rymden är stor...

EN RIKTIGT GOD JUL TILL ER ALLA!!






Kommentarer
Postat av: B-lund

God Jul Monika!

2008-12-24 @ 12:11:02
URL: http://theresemberglund.blogg.se/
Postat av: Påsen

God jul:) Ha en bra dag nu och var snäll mot tomten:)

2008-12-24 @ 14:00:45
URL: http://ninjabag.blogg.se/
Postat av: Anette

God Jul!

2008-12-24 @ 14:22:31
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Tobbe H

En riktigt God Jul önskar Tobbe + H3

2008-12-24 @ 14:33:39
URL: http://brytfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0