Glad tredje advent!

Det är en bra helg.
En bra blandning av innebandy och julmys. Två trevliga ingredienser i livet.

Först avnjöts innebandy på Ramdalen. D3 mötte Nykvarn i returmöte (dom vann ju borta mot just Nykvarn i onsdags) och gick segrande ur striden med 6-3. Rumpan stod halva matchen och spelade strålande bra. Så kul att hon får lön för allt tränande och får tillbaka lite av sitt självförtroende. Hon är duktig den lilla människan. Matchen som sådan var riktigt bra då man rullade boll och stundtals spelade ut motståndarna. Det känns som om siffrorna skulle kunnat varit större. Riktigt roligt är det dessutom att se flera av a-lags spelarna hoppa in i utvecklingslaget och slita och jobba precis på samma sätt om det vore a-lags match. En självklarhet kan man tycka, men jag lovar så är det inte i alla fall! Att dessutom se den ordinarie stommen kämpa och växa med uppgiften är skit roligt. Jag är såå glad över att samarbetet mellan Onyx båda damlag fungerar på så vis. Tror mycket på samarbete, mindre prestige och nog borde glädjen i att få spela innebandy vara det centrala!?

H1 tog tre nya glada pinnar igår mot Visby. Lång resa hem till ön antagligen. Såg inte matchen eftersom jag valde att stötta Amanda och D3 i Ramdalen men blev glad över de rapporter jag fick visa sms. Stort Grattis killar!

Under senare delen av eftermiddagen var  vi hos Ewa på julmys. Glögg, gröt och skinkmackor. Glada trevliga människor och många glada förvirrade skratt. En jätte mysig kväll. Stort tack till Ewa som fixat allt så bra!

Idag bär det av till skogs. Granen ska huggas och framåt kvällen kan jag nog visa upp bilder från det äventyret.

Må så gott så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0