Glada samtal

Sådär. Nu har jag sovit bort ett par timmar av mitt liv. Sovit bort ett par timmar av det snoriga. Skönt. Mår bättra nu. Blev väckt av att Hanna ringde. Dom hade vunnit båda matcherna i skol SM. 10-1 och 6-2 tror jag.
-Men jag var inget bra, påstod hon. Kan inte ladda för dom här matcherna när det riktiga väntar imorgon.
Jag förstår henne.

Sen ringde Amanda och berättade att hon fått MVG på fysik provet! Att få så bra betyg i ämnen som fysik och kemi måste vara ett arv från pappa Niclas. Eller så är hon bara vansinnigt begåvad vår dotter. (vilket kan vara ett arv från fadern även det) Jag tror jag hade fyra i fysik men kemin var en katastrof från högstadietiden. Minns vår kemibok. Den var rosa och i stort sätt aldrig öppnad från min sida.Jag avskydde kemi och hade inget till övers för kemiläraren heller. Usch!
Jag fick slita för mina betyg på högstadiet och ändå tror jag att jag inte fick mer än 3,6 i medel när jag gick ut nian. Det fanns så mycket annat som var intressant. Däremot har jag tjatat hål i huvudet på mina egna barn om hur viktig skolan är. Jag tror dom fattat!  Det är inte så att jag menar att man ska MVG i alla ämnen men man kan i de allra flesta ämnen faktiskt fixa VG bara genom att plugga lite. Utom matte då som man någonstans ändå måste fatta. Det går inte att trycka in. Hanna fick VG på senaste matteprovet vilket jag tycker är så grymt bra gjort.

Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe. Eftersom jag sovit en stund tror ju kroppen att det är morgon och då måste ju jag se till att den vaknar.

Vi hörs senare.
Mors då....

Kommentarer
Postat av: DC

Jag förstår henne också bara ett mål och ingen utvisning.:)

2008-12-05 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0