Det är stökigt här ikväll....

och mitt i all röra så sitter och jag och slår in klappar för brinnade livet. På nått lustigt sätt lockar det mer än allt det där plockandet. Jag gillar ju att slå in paket. På flera ställen ikväll där vi handlade frågade man om vi ville ha det inslaget.
-Nej, sa vi!
Ja men ärligt. Hur kul är det att få ett sånt där fint inslaget paket från en butik?
Jo, det är ju kul för föräldar kan aldrig slå in paket lika proffsigt som affärerna, men och det är ett viktigt "men".
De där butikerna kan inte fatta att dom inte ska klämma dit sin klister logga överst på det söta paketet.!
Hur kul är det att få ett paket som det står God Jul från Glitter eller Kapp Ahl på? Var tog gissningsleken om vad paketet innehåller vägen? Lika trist är det att få en sån där typisk liten platt kartong med halvrunda gavlar från Åhlens. Okej kan det vara en cd skiva? Nej. Man ska inte på något vis kunna ana vad det är i paketet.

Ytterligare en sak att att tänka på är att gömma inte bara paketet när de väl är inslaget, utan även allt bevismaterial.
D.v.s. kartonger, påsar och kvitton! Barn vill bli överaskade. Dom vill inte veta i förväg men om dom skulle springa på nått så har de ögon som hökar. Speciellt så här i juletider.

Imorgon kommer tjejerna hit efter skolan och vi ska ha vårt traditionella "fika efter avslutad termin".
Så för att alla spår ska vara undanröjda så leter jag vidare efter bra gömställen nu....


Kommentarer
Postat av: Ester

Svar: Tack! Den kommentaren värmde i vinterkylan :)

2008-12-18 @ 23:26:53
URL: http://metrobloggen.se/ester
Postat av: Janne

Det är väl inte bara barnen som är nyfikna. Jag tror inte att du kommer att klara av att gissa vad det är i dina paket :)

Nyfiken är väl inte du iallafall ?

Bara lite kanske.

2008-12-18 @ 23:42:30
Postat av: Monika

Hm! Jopp, är nyfiken. Å jag vill inte ha nån klisterlapp på paketet som gör att jag vet vart det är handlat. Jag är precis som barnen.

2008-12-18 @ 23:45:29
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0