Dan före dan före dan...

Tassar runt efter en dusch och försöker få liv i den minsta som verkar mer död än levande. Hon har jullov hon...

Igår kom det. Julnojjan, som helt lyst med sin frånvaro ända fram till nu. Men nu kom den alltså. Känslan av att "oj va jag inte har hunnit göra allt det där som jag skulle ha gjort".  Det blev till att ta fram papper och penna och göra en klassisk "Göra lista". Konstigt att det där med att skriva ner saker och ting lugnar stressen. Fattar överhuvudtaget inte att jag blir stressad. Helt onödigt och ändå så kommer det.

Idag ska jag ta mig in till stan och leverara ett par kassar julklappar som ska till föräldrarna för vidare utdelning. Sen blir det lite tid på stan. Måste se till att få skinkan inhandlad idag också. Vi ska inte ha sån mycket julmat och det är verkligen sanning. Vi ska inte käka nått traditionellt julbord i år. Vi har konstaterat att ingen är speciellt förtjust i det ändå. Framförallt inte barnen. Dessutom hinner dom få sina köttbullar hos farmor och farfar tidigare på dagen när dom ska dit.

Nähä mina vänner. Nu kör vi igång dagen med en rivstart....


Kommentarer
Postat av: Hanna,

26 läsare idag :D

2008-12-22 @ 23:50:21
URL: http://skogaleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0