Dags att ge sig ut...

...inte i ett underbart vinterlandskap utan i ett urtrist regnigt Sverige.
Bara att bita ihop. På med vindjackan, upp med luvan och tänk positiva tankar.

Måste bara innan jag går (försöker skjuta upp mötet med regnet) att jag gjorde en klassiker igår på galan. När vi ska hämta ut våra jackor ur garderoben så hittar jag inte min nummer lapp. Eftersom jag själv jobbat i garderoben ett antal gånger vet jag vad man svarar gästen när detta händer.
"Ja det var ju tråkigt men vi kan inte lämna ut nån jacka utan lapp så då får du vänta till sist."
Gästen säger då; Jamen jag kan beskriva min jacka.
"Okej. Pröva"
Insåg att jag, på frågan, skulle svara typ: "Den är svart, har två fickor".
Fanns några jackor som stämde in på den beskrivningen på Träffen igår.

Hur som helst hittades min lapp efter mycket om och men på golvet där jag tappat den. Detta hände trots att jag drack julmust. Konstigt att det är nån som nån gång håller reda på de där små gummikorten efter att ha varit på fest. Borde man inte kunna ha nått chip eller scanna på nått vis? Det är väl rätt uråldrigt system det där?

Kommentarer
Postat av: Marty

Jo jag klarade 5lax-strecket. Kul!

Min lista är inte baserad på vad jag tycker är viktigast, roligast, bäst eller så utan bara tre saker jag ville delge läsarna. Så vi kan säga att The ladies ligger etta! ; )



Trevlig helg

2008-12-05 @ 18:22:37
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0