D3 tog andra raka segern

Ikväll vann D3 mot Nykvarn på bortaplan med 6-9. Amanda fick hoppa in efter några minuter då Ullis skadat sig. Hoppas det inte är nått allvarligt. Kul för hela laget med ytterligare en vinst. Följde matchen via sms från Nicke som var på plats.

Själv har jag varit på föräldrarmöte. Amandas mentorer är dom bästa som finns. Dom är grymt stolta över sin klass och överöser dom med beröm. Härligt med lärare som verkligen gillar sina elever. Som fattar att dom är där för elevernas skull och inte tvärtom. Respekt!

Amanda flyttade till sin pappa ikväll. Vi har tillsammans bestämt att korta veckorna hos mig med ett par dagar för att Amanda ska få ytterligare en kväll (när hon inte tränar) på arnö där hon har sina alla kompisar. Ibland är det grymt att vara vuxen och lägga undan sitt eget ego för sina barns bästa. Fick jag bara tänka på mig själv skulle jag vilja ha mina barn boende hos mig alltid. Men nu känns det ändå som en rätt bra variant. Bra för Amanda och det är hon som är viktigast. Hon och Hanna. Kommer aldrig begripa mig på vuxna människor/föräldrar som glömmer vad som är bäst för sina barn bara för att tillfredsställa sitt eget ego.

Hanna har tränat och sen fick vi båda mat hos Janne. Tack för det! Slapp laga mat. Slapp diska! Ibland är det verkligen lyx att slippa.

Nu ska jag sätta tänderna i lite som jag bara måste göra innan sängdags.
Om vi inte hörs mer i kväll...så god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0