Carl Larsson eller hemma hos oss

Julmusik från sterion. Knäcken på spisen, skinkan i ugnen. Alla är fin klädda och hänger stillsamt upp varsin kula i ganen. Design Carl Larsson.

Granskrället får inte plats någonstans. De enda som doftar är granen som flyttats runt fjorton gånger. Amanda fällde nyss dagens kommentar då stjärnan skulle sättas upp i toppen.
-Kan du ta bort alla dom där som sticks!
-Nä, det kan jag inte. Det är en äkta gran Amanda och det som sticks kallas barr.

-När jag blir stor ska mina barn få en rosa gran om det är det dom vill ha. (vilket jag inte får för jag måste lida hela julen med en grön gran)
Design Monika.

Pust! Ge mig styrka. Mammaor ska vara glada inför julen och inte tycka nått är jobbigt för det är ju så mysigt med jul.
Är fortfarande glad men något svettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0