Ap-kassan

Har nu påbörjat dagen och vilken start sen.
Har ringt ett av dom där "usch jag får ont i magen samtalen."
A-kassan ger mig verkligen ont i magen. Så fort man får ett brev från den instansen så vet man att det är nått knöl på gång. Jag river upp kuvertet varje gång för att, naiv som jag är, hoppas att jag ska fel. Hoppas att dom bara vill gratulera mig till att jag fått ett jobb eller lovprisa mig för att jag är en rackarns trevlig tjej. Hittills har det inte hänt! I varje litet utskick dom gör finns dessutom garanterat en liten rad insprängd bland all text som hotfullt talar om att:
Gör du inte som vi säger så blir du avstängd!
Är det konstigt att man får ont i magen? Känner att jag nästan bockar och bugar varje gång jag har med dom att göra.  Skulle vara intressant att göra en undersökning och kolla upp hur många abetslösa som fått ökade magkatarr och stress besvär sedan dom hamnade i a-kassans händer.

Hur som helst. Fick prata med en snäll liten dam som förklarade dom nya reglerna så där en fem gånger för mig. Väldigt pedagogiskt, på olika sätt, för att kanske få mig att fatta. Hon sa dessutom att jag inte alls var trög, vilket jag borde kunna bli lite glad över, och att de flesta tycker att det är svårt att förstå. Det var snällt sagt även om jag inte får mindre ont i magen av det. Men nu får det vara nog av självömkan. Nu ska jag fira jul, med eller utan ont i magen. Men jul ska vi ha!

Längtar efter mina barn idag! Extra mycket. Vill ha hit dom. Mina tjejer ger mig inte ont i magen. Som på en beställning, som på ett recept från apoteket, kommer Hanna hit idag. Glädje och kärlek som gör att det onda i magen försvinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0